Saturday 3 November 2012

~man jadda wajada wa man zaro'a hasoda-


Jam sekarang menunjukkan 4.42 a.m (waktu malaysia) tetapi mata tak dapat dilelapkan, Terkenang satu ketika dahulu, kejayaan dicapai tanpa disangka-sangka, saya masih ingat! 

USAHA TANGGA KEJAYAAN, itulah ungkapan yang menjadi pemangkin semangat buat kami, siapa sangka, percubaan kali pertama saya dan Abd Rahman Nordin (Sahabat saya) telah berjaya membuahkan kejayaan apabila produk rekaan kami yang diberi nama Smart Roller telah dinobatkan sebagai johan dalam pertandingan Pereka Muda Malaysia tahun 2008, dengan kemenangan ini kami layak menerima hadiah berupa wang tunai berjumlah RM3,000 bersama-sama trofi dan sijil penyertaan serta lawatan ke sekolah studio reka bentuk di luar negara.

Ya, menjuarai pertandingan ini merupakan kejayaan yang amat manis buat kami, kami berjaya membuktikan kepada anak melayu juga berkebolehan membuktikan kepakaran dalam bidang reka cipta, kemenangan ini merupakan satu peluang keemasan dan kami berasa gembira dapat memanfaatkan peluang terebut dengan kejayaan yang membanggakan. Walaupun kami telah menghabiskan masa berbulan-bulan menyediakan kertas kerja untuk reka cipta ini, namun keseluruhannya pengalaman yang kami timba sangat menyeronokkan.

Kami menghabiskan masa kira-kira dua bulan untuk menghasilkan reka bentuk produk yang akan dihantar untuk bersaing ke pertandingan tersebut. Pertandingan Pereka Muda Malaysia Merupakan pertandingan reka bentuk yang dibahagikan kepada kategori profesional, senior dan junior. Pemenang di tempat kedua pula ialah Neal Izham Sharifudin dan Yussaiful Mohd Yusuf dengan produk rekaan mereka - Instant Seeding, sementara tempat ketiga pula dimenangi oleh Mohd Hamidi Adha Mohd Amin dan Mohd Hanif Haris Lim dengan rekaan produk mereka Smart Hand.

Bersama-sama guru pengiring dan orang kuat Majlis Rekabentuk Malaysia :D

Alhamdulillah, kami bertawakal kepada Yang Maha Pengasih, sesungguhnya kami mendapat keberuntungan terdapat pada orang-orang yang bertawakal. ‎''Astgfrullah rabbalbaroyaa.. Astgfrullah minnalkhotoyaa.. 

Senyum dan Selawat :D

No comments:

Post a Comment

CATATAN POPULAR